Amazons nieuwe Kindle Fire HDX tablet biedt een unieke nieuwe feature in de vorm van een live helpfunctie. Via de Mayday-knop kunnen gebruikers die tegen een probleem aanlopen een videoverbinding opzetten met een helpdeskmedewerker. De dienst is 24 uur per dag, 365 dagen per jaar beschikbaar. Op het moment dat Mayday geactiveerd wordt komt er na korte tijd een medewerker van Amazon in beeld, die op afstand kan helpen met het bedienen van de tablet. De medewerker kan onder andere dingen dingen uitleggen door functies op het scherm te omcirkelen en de gebruiker stap voor stap te helpen met bijvoorbeeld het doen van een aankoop. Het streven is om de videoverbinding binnen 15 seconden op te bouwen nadat de helpfunctie geactiveerd is. Om de privacy van de gebruiker niet in gevaar te brengen heeft de helpdeskmedewerker geen toegang tot beelden die de ingebouwde camera maakt. Met de functie wil Amazon-ceo Jeff Bezos de technische ondersteuning zoals je die in winkels krijgt overbrengen naar de online wereld. Bezos staat bekend om zijn focus op het leveren van de ultieme klantenservice, en mede daardoor is Amazon.com uitgegroeid door ‘s werelds grootste internetretailer. De Kindle Fire HDX tablet is te verkrijgen met een 7” en een 8,9” scherm. De tablets zijn geoptimaliseerd voor het weergeven van de digitale content die Amazon verkoopt, waaronder e-books, muziek en films. De supportfunctie is nog niet beschikbaar voor Nederlandse klanten.