Smartphonefabrikant HTC komt nog voor de kerst met een wearable op de markt. Het bedrijf overwoog jaren geleden al om smartwatches en andere wearables te gaan fabriceren, maar er waren toen nog teveel praktische problemen die eerst overwonnen moesten worden. HTC verkeert al langer in zwaar weer. De hevige concurrentie van Apple, Samsung en LG heeft ervoor gezorgd dat het bedrijf moeite heeft om haar leidende positie op het gebied van Android- en Windows-smartphones te behouden. Om het tij te keren investeert het bedrijf nu flink in marketing en in wearable technology. In een interview met Bloomberg geeft bestuursvoorzitster Cher Wang aan dat er nog voor eind dit jaar een wearable geïntroduceerd wordt. “We moesten eerst problemen op het gebied van accuduur en lcd-verlichting oplossen, willen we een consumentgericht product kunnen maken.” Eind vorig jaar nog gaf HTC aan de markt voor wearable technology ‘te bestuderen’. Volgens CEO Peter Chou was het nog te vroeg om met een wearable op de markt te komen. “Het moet echt in een behoefte voorzien, anders blijft het een gimmick.”