Smart watches en e-fashion kunnen rekenen op warme belangstelling van Amerikanen, aldus onderzoeksbureau Forrester. Het bedrijf vroeg 4600 inwoners van de VS naar hun interesse in draagbare elektronica. Uit het onderzoek blijkt ook dat 12% van de Amerikanen interesse heeft in Google Glass. Volgens Forrester heeft Google Glass zelfs de potentie om ‘uit te groeien tot de nieuwe iPhone’, alhoewel het huidige prototype van Glass nog te gelimiteerd is om echt door te breken, net als de Apple Newton destijds. Vooral de beperkte accucapaciteit en de gelimiteerde toegang die ontwikkelaars tot de hardware krijgen staan een succes in de weg. Marketeers doen er verstandig aan om nu al na te denken over het nieuwe interactiemodel dat de Googlebril met zich meebrengt, waarbij informatie in de vorm van timelines wordt weergegeven. Timing en context worden daarbij steeds belangrijker: wanneer en waar wil een gebruiker bepaalde informatie of advertenties te zien krijgen? Dat vraagt ook om nieuwe vormen van permissiemarketing. Want de informatie die Glass geeft is zo persoonlijk en direct, dat de gebruiker minder dan bij smartphone- of tabletapplicaties zit te wachten op ongewenste berichten. Het aangaan van betekenisvolle relaties zal centraal staan bij Glass marketing. Ook andere wearables hebben de potentie om uit te groeien tot gewilde consumentenproducten. Meer dan een kwart van de ondervraagde Amerikanen zou wel een smart watch willen hebben. Elektronica verwerkt in kleding (e-fashion) is populair bij 15% van de respondenten, en 12% heeft interesse in elektronica verwerkt in sieraden. Forrester onderzoek naar wearables